Wat neemt u best mee?

Afhankelijk van zijn gezondheidstoestand zal uw kind een dag in het ziekenhuis doorbrengen of er langer verblijven. Naargelang zijn leeftijd stopt u dit in de koffer:

Voor uw kind:

• Toiletgerief: tandenborstel, tandpasta, drinkbeker, zeep, voldoende washandjes en handdoeken, papieren zakdoekjes, een kam of bostel en ’eau de Cologne (om te verfrissen)
• Kledij: ondergoed, pyjama of nachthemd, kamerjas, comfortabele kledij waarin het kind zich goed (de kinderen trekken soms kleren aan om naar de speelzaal of school te gaan). Vergeet de kinderschoentjes niet!!
• Favoriete spullen: knuffel, speelgoed en waarom geen foto’s?
• Om het kind bezig te houden: boeken, gezelschapsspel, kleurboek, kleurplaten en kleurpotloden, een tablet (kijk of er wifi is).
• Voor de kleinsten: luiers (indien niet voorzien door ziekenhuis), rammelaar, melkfles en/of fopspeen

Voor u (indien u overnacht in het ziekenhuis):

Vergeet – naast de nodige spullen voor uw verblijf – ook uw laptop en smartphone met aangepaste laders niet. Verder wat leesvoer, iets om u te verstrooien en om in contact te blijven met familie en naasten.
Kijk na of er een kamerkluisje is of een kast met slot om uw spullen veilig op te bergen. U brengt best geen waardevolle zaken, zoals juwelen, mee.