Op het werk

Je kind is ziek, ligt in het ziekenhuis of herstelt thuis en je wilt tijd met hem doorbrengen, maar je werkt. Wat zijn de mogelijkheden om op korte termijn of lange termijn verlof te nemen?

Wanneer de gezondheid van een kind op de helling komt te staan door een ziekte, een opname in een ziekenhuis of een herstel, staan ouders vaak voor een dilemma tussen hun ouderlijke verantwoordelijkheden en hun professionele verplichtingen. In deze moeilijke tijden is thematisch verlof een waardevol systeem om ouders in staat te stellen meer tijd te besteden aan de begeleiding van en zorg voor hun kind.

Afhankelijk van je wensen en je specifieke situatie, of je nu werknemer of ambtenaar bent, zijn er meerdere manieren om tijd door te brengen met je ziek, gewond of gehospitaliseerd kind.