Boek over Kikker Cas leert kinderen in het ziekenhuis omgaan met verdriet

Het kinderboek ‘Het grote verdriet van Kikker Cas’ van Hélène Poncelet handelt over het delicate thema van verdriet bij kinderen: hoe breng je slecht nieuws aan en hoe leer je hen ermee omgaan?

Twee jaar geleden lag het zoontje van de auteur in het ziekenhuis. Dat feit leverde de inspiratie voor het eerste Kikker Cas-verhaal ‘Cas in het ziekenhuis’. Het boek wordt sindsdien vaak gelezen op de kinderafdelingen van tal van Vlaamse ziekenhuizen. Vandaag krijgt het dus een vervolg. Cas is intussen twee jaar ouder en zit in het eerste leerjaar. Dan krijgt hij te horen dat zijn beste vriend Ben een auto-ongeluk heeft gehad en niet meer terug zal komen. Met de hulp van zijn ouders, leerkrachten en vriendjes leert Cas dat Ben altijd bij hem zal blijven, in zijn hart, zolang hij hem niet vergeet.

Meter Maggie

Maggie De Block is meter van het project. De minister van Volksgezondheid las trouwens al voor uit het eerst Cas-boek aan kinderen in het kinderziekenhuis van Asse.

Het grote verdriet van Kikker Cas telt 32 pagina’s en is uitgegeven bij Beefcake Publishing. Het kost 15 euro en is te koop in elke boekhandel en online.

(Bron: HLN.be)