Internationaal project biedt kinderen in het ziekenhuis de beste jeugdfilms

JEF is een aanspreekpunt voor iedereen die te maken heeft met jeugd, film en nieuwe media. De organisatie nodigt kinderen en jongeren uit om mee te doen aan workshops, zelf films te maken en te experimenteren met nieuwe media. JEF brengt eigenwijze, kwalitatieve jeugdfilms in de zalen, op school, thuis en… bij kinderen in het ziekenhuis.

Het project ‘JEF in het ziekenhuis’richt zich naar kinderen met een beperkte mobiliteit. Via een gebruiksvriendelijk online platform krijgen ze het hele jaar door toegang tot de beste alternatieve jeugdfilms.

JEF Festival

JEF is tevens de organisator van een jeugdfilmfestivaltijdens de krokusvakantie in Antwerpen, Brugge, Kortrijk, Gent, Leuven en Roeselare. Een deel van het festivalprogramma wordt eveneens onlineter beschikking gesteld. Zo kunnen kinderen vanuit het ziekenhuis, revalidatiecentrum of zelfs thuis genieten van verschillende unieke festivalfilms.

Internationale samenwerking

Voor dit unieke project werk JEF samen met het Kroatische Kids meet Art, het Zweedse BUFF International Children and Young People’s Festival, Bednet, UZ Gent, Revalidatiecentrum Pellenberg Leuven, Revalidatiecentrum Pulderbos Zandhoven, GZA Sint-Augustinus Antwerpen, Koningin Paola Kinderziekenhuis Antwerpen, UZ Antwerpen, UZ Leuven, UZ Brussel, Sint-Trudo Ziekenhuis Sint-Truiden, AZ Nikolaas Sint-Niklaas.