Zico, een nieuwe app om stress te voorkomen bij kinderen die in het ziekenhuis verblijven

Zico is een nieuwe mobiele applicatie gemaakt door een jonge Belgische start-up. Het doel? Jonge patiënten begeleiden tijdens hun verblijf in het ziekenhuis met een aantal animatievideo’s die speciaal voor hen zijn ontworpen. Elk ziekenhuis kan de applicatie aanpassen aan zijn eigen werking en omgeving.

Screenshot van de introductievideo van de Zico-app

Dankzij deze app kunnen kinderen in het ziekenhuis nu op een leuke manier leren over de medische omgeving, de apparatuur en de onderzoeken waarmee ze waarschijnlijk in aanraking zullen komen.

Informatieve video’s met de nodige humor

Op het mobiele platform krijgen kinderen humoristische video’s te zien die hen meer leren over hun ziekte, aandoening of behandeling. De video’s gaan over het ziekenhuisbezoek zelf, maar ook over de nazorg of revalidatie. Alles wordt op een duidelijke, eenvoudige en toegankelijke manier uitgelegd (beschikbaar in het Frans, Nederlands en Engels).

Een toegankelijk hulpmiddel om gehospitaliseerde kinderen te begeleiden

Zico kan worden gedownload op elk mobiel toestel. Dat maakt het voor kinderen die al in het ziekenhuis zijn opgenomen gemakkelijk om de video’s te bekijken. Dankzij de augmented reality-spelletjes kan het unieke, speelse en ondeugende personage zelfs tot leven komen en samen met het kind door de gangen van het ziekenhuis zwerven om zijn avonturen te volgen. Zico is dus een unieke vorm van begeleiding die kinderen de kans geeft om informatie meermaals en op hun eigen tempo te verwerken.

Lees meer over de applicatie op de website van Zico

↓ Bekijk de introductievideo

LEES OOK: