Prettige feesten: denk aan (pediatrie)verenigingen voor een geschenk

Wie feestdagen zegt, zegt cadeautjes. Heb je al eens nagedacht over bewust geven? Heel wat verenigingen bieden immers de mogelijkheid sokken, wenskaarten, speelgoed, enz. te kopen of een donatie te maken voor een goed doel. Zo kan je het nuttige aan het aangename paren.

Het hele Hospichild-team wenst je prettige eindejaarsfeesten toe. We vragen je ook om een solidair geschenk te overwegen, want iedereen heeft een beetje warmte nodig …

“Christmas calling” van KickCancer

Op de website van KickCancer, een vereniging tegen kinderkanker, vind je bijvoorbeeld de kerstinzamelingsactie “Christmas Calling”. Zo schrijft KickCancer (in het Engels): “De feestdagen naderen met rasse schreden en wat kan een mens vrolijker maken dan anderen helpen? Niets! Daarom bieden we je deze fantastische opportuniteit om te doneren voor kinderkankeronderzoek: geef kinderen een betere kans op herstel en gezondheid en je wordt vanzelf gelukkiger. Kanker een schop geven voelt geweldig, dus probeer het uit en druk op “Ik doneer”. Hartelijk dank.”

Mucosokken

Mucovisidose is een ongeneeslijke genetische ziekte. Voor amper 10 euro kan je het onderzoek naar mucovisidose wat ademruimte schenken. Op die manier kan je de 1.379 mensen met taaislijmziekte in België een kans geven op een beter leven. De #mucosocks zijn bovendien een royaal geschenk: de Mucovereniging mocht immers het design van het werk “Love Goes Around” van kunstenares Prinses Delphine van Saksen-Coburg gebruiken voor haar nieuwe collectie van 2023. Daarnaast vind je bij de Mucovereniging ook knappe wenskaarten, waarmee je ook de vereniging steunt.

Een Magische Kerst in de pediatrie

Dankzij de 15e editie van Magische Kerst kan je patiëntjes van pediatrieafdelingen in Franse, Luxemburgse en uiteraard ook Belgische ziekenhuizen in de watten leggen. In Brussel doen drie ziekenhuizen mee: het

Er zijn verschillende manieren om deze eindejaarsperiode een glimlach op het gezicht van deze kindjes te toveren, en je kan ze ook nog eens combineren:

• Je kan met een simpele muisklik je mening delen over de andere initiatieven van het agentschap Good-4you. Je stemt op een idee of helpt om een idee te verbeteren. Dankzij jouw stem ontvangt de pediatrieafdeling van jouw keuze op kerstnacht 1 euro aan speelgoed. Je kan tot en met 24 december muisklikken bijeensprokkelen.
  • Maak een schenking, die tot 5.000 euro wordt verdubbeld door de partners van Magische Kerst.

Les poupées sourdes (dove poppen)

Fijn nieuws voor dove en slechthorende kinderen – een audiologe kwam met een origineel idee, waar de vereniging van ouders van dove en slechthorende kinderen APEDAF haar schouders onder zette: les poupées sourdes (dove poppen). Op haar Facebookpagina, waar je bestellingen kan plaatsen, licht deze audiologieassistente haar concept toe: “Ik maak decoratieve hoortoestellen voor de poppen of knuffels van uw slechthorende kinderen. Zo kunnen ze zichzelf herkennen in hun speelgoed. Ik heb sinds kort ook decoratieve 3D-implantaten van Round3D. Ik stuur ze op en de klant past ze aan de poppen aan”.

LEES OOK: